חשיבות צוואה לאחר גירושין והסכם על הפרדת רכוש

הקדמה

גירושין ארוכים וקשים, המלווים בהסכם על הפרדת רכוש, עשויים להוביל לתחושת סיום וסגירת מעגל. אך חשוב לזכור שגם לאחר גירושין, גורלם של ילדיכם המשותפים עדיין קשור זה לזה, ואף תלוי בבני הזוג.

הבעיה

במקרה שבו אחד מבני הזוג נפטר לאחר גירושין ארוכים, ללא צוואה, עלולה להיווצר בעיה משמעותית. ילדיהם הקטינים יהיו זכאים לרשת את חלקו של ההורה שנפטר, אך מי ימונה כאפוטרופוס עליהם ועל רכושם? מי ינהל את הכספים שלהם? 

לפי החוק, יש מצב שהגרוש יהיה אחראי על כספם. שכן הגרוש הוא אפוטרופוס טבעי על ילדיכם, האם זה מה שתיכננתם?

הפתרון: עריכת צוואה

עריכת צוואה לאחר גירושין ארוכים והסכם על הפרדת רכוש היא צעד חשוב שיבטיח את עתיד ילדיכם. צוואה מאפשרת לכם לקבוע למי יגיע רכושכם ומי ינהל את הרכוש בשם ילדיכם עד אשר יהיו בגירים .. כך תוכלו  להבטיח את המשך הטיפול בהם ואת רווחתם אשר ינוהלו ע"י אדם עליו אתם סומכים ורוצים.

לשם כך הנכם יכולים לקבוע כי ימונה מנהל עיזבון לרכושכם אשר יפקח על חלוקת העיזבון למי שתרצו להוריש.

לחילופין תוכלו למנות אדם עליו אתם סומכים , אשר יפתח חשבון בנק או קרן נאמנות ויפריש לילדיכם סכומים אותם אתם תקבעו לפי רצונכם עד גיל מסויים או עד היות הילדים בגירים. 

חשיבות בחירת מנהל עיזבון ו/או אדם שיפתח חשבון בנק או קרן נאמנות  מתאים

בחירת מנהל עיזבון ו/או אדם מטעמכם לפתיחת חשבון או קרן נאמנות , מתאים היא קריטית. עליכם לבחור אדם שאתם סומכים עליו שיטפל בילדים בצורה מיטבית, הן מבחינה רגשית והן מבחינה כלכלית. חשוב לקחת בחשבון את רצונותיהם של הילדים, את הקשר שלהם עם בני משפחה אחרים, ואת יכולותיו של האדם המיועד.

שליטה על כספים

בנוסף לבחירת מנהל עיזבון או אדם מיועד , חשוב לציין בצוואה כיצד ינוהלו הכספים שירשו ילדיכם. ניתן לקבוע הוראות ספציפיות בנוגע לשימוש בכספים, כגון:

הגבלת השימוש עד הגיעם לגיל מסוים

הקצאת סכומים ספציפיים למטרות מסוימות (כגון לימודים)

הקמת קרן נאמנות, פתיחת חשבון בנק לטובתם.

לסיכום

עריכת צוואה לאחר גירושין ארוכים והסכם על הפרדת רכוש היא צעד חשוב להבטחת עתיד ילדיכם. צוואה תאפשר לכם לקבוע מי יטפל בהם וברכושם במקרה מותכם, ובכך להבטיח את רווחתם וטובתם.


הגן היום על עתיד וזכויות ילדיך עם צוואה מחייבת משפטית – פרט את כל רצונותייך ותמנע מחלוקות משפטיות מיותרות.

 אנו מאמינים כי בחיי היום יום, כל אדם זקוק ליעוץ והדרכה משפטית אך הרבה נמנעים מכך בגלל העלויות הגבוהות או מחוסר ידע. לשם כך אנו מציעים שירותים ייחודיים וביניהם שירות עריכת וקיום צוואה אונליין ע"י עו"ד מומחה לדיני משפחה, צוואות וירושות.

החזון שלנו הינו להנגיש ולייעל שרותים משפטיים אונליין לצרכן הסופי תוך כדי שמירה על מקצועיות ואיכות השירות כך שכל אזרח יוכל לקבל יעוץ ושירות משפטי בעלויות נמוכות, בקלות ובמהירות.

מלאו את הפרטים או צרו קשר בלינק הבא ואנו נדאג לכם בכל ההליך עד סופו.

משפט אונליין

המידע המוצג כאן אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי מקצועי. לפני ביצוע כל פעולה משפטית יש להתייעץ עם עורך דין מוסמך.